PENYERTAAN ADALAH TERBUKA KEPADA SEMUA (LELAKI & PEREMPUAN) TERMASUKLAH KEPADA PELAJAR SELURUH UNIVERSITI DI MALAYSIA
Kempen bro MC 2 telah bermula.Fakulti dan Kolej adalah sasaran kami.Nantikan kami mengetuk setiap pintu kegelisahan ANDA.Berminat tapi tiada masa untuk sms kepada kami?Pendaftaran boleh dilakukan terus disana.Masih banyak kekosongan untuk ANDA isi!Jangan tunggu lagi!Daftar sekarang!
Brotherhood of Muslim Camping 2010 kali ke-2
Tarikh
: 5 Februari 2010 - 7 Februari 2010
Tempat :Janda Baik , Pahang
Setiap penyertaan disertakan dengan sijil

Monday, October 5, 2009

Pengenalan Bro MC 09

Firman Allah s.w.t :
“Sebenarnya orang-orang Yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.”
(Al- Hujurat : 10)

Atas kesedaran kepentingan persaudaraan Islam kepada segenap mahasiswa Universiti Malaya,kami mengambil inisitaf untuk mengadakan kem Islami yang bertemakan persaudaraan atau dalam bahasa Arabnya ialah Ukhuwwah.Sebuah ikatan yang mesti dijalinkan dan dieratkan dikalangan mahasiswa Islam.“ Ukhuwah Membentuk Kesatuan Ummah” dipilih bagi menjayakan ‘BROTHERHOOD of MUSLIM CAMP’ kem Islami ini.

Sasaran adalah kepada mahasiswa Universiti Malaya keseluruhannya.Ini kerana,mahasiswa adalah agen penyebaran dakwah Islamiyyah kepada masyarakat diluar sana.Pembentukan peribadi muslim mestilah bermula daripada alam kampus lagi.Aktiviti yang berbentuk motivasi,kepimpinan dan kerohanian ini insya’ Allah akan membantu mahasiswa untuk menjadi ‘manusia’ dan menghadapi karenah dunia luar setelah tamat pengajian nanti.Pengalaman dan pengetahuan yang diperolehi bukan sahaja berguna kepada mahasiswa itu sendiri tetapi sebagai tambahan kepada ilmu yang diperolehi daripada bilik-bilik kuliah.

Kami menampilkan motivator dan penceramah yang berpengalaman dalam bidang masing-masing untuk menjadi mentor sepanjang kem ini berlangsung.Pengisian yang akan dijalankan menyeimbangi keperluan rohani dan jasmani mahasiswa.Namun,ianya bukanlah seperti kem biasa yang padat dengan kuliah semata-mata.Kem Islami ini akan dipenuhi dengan aktiviti yang pelbagai seperti Team Building,Outdoor,Explorace dan sebagainya.Aktiviti-aktiviti yang diharapkan dapat memenuhi keperluan jasmani,emosi,rohani dan intelek mahasiswa.

Akhir kata,semoga kem Islami ini mendapat barokah daripada Allah dan dipermudahkan perlaksanaannya.Insya’ Allah.

2 comments:

Adilla Arantika Wiranto October 28, 2009 at 1:44 PM  

Salam.
I am a freshman @ Faculty of Business & Accountancy UM. I got few questions regarding BroMC 09.

Will BroMC be conducted in English or Malay?
I understand very simple Malay, but still I worry that I won't be able to keep up during the event.

Is BroMC exclusive for muslim? Are muslima welcomed to join the event?

I'm looking forward for your kind response.
Thank you and regards!

Anonymous,  November 1, 2009 at 9:33 PM  

waalaikumussalam.
this programme are also for muslimah. n it will be held mostly in Malay. About the language that i think we can help u. Hopefully u will join us together. May we meet u to hv some conversation between us. contact me at YM : intan_karamah@yahoo.com.my or 0132966213 - Maslida, as an Adviser of this programme. TQ

Post a Comment

Penyertaan terbuka kepada semua mahasiswa Universiti Malaya dan juga kepada mahasiswa kampus lain.Lebih ramai,lebih bagus.Pengalaman dapat,ilmu pun dapat dan ukhuwah terikat
Pendaftaran untuk bro MC 2 dibuka sekarang sehingga 21 November 2009.Anda boleh berhubung dengan :
1. Kamilin (Pengarah) 014-8390849
2. Ain (Tim.pengarah)013-9139594
3. Munirah (Perhubungan awam) 013-9659075
4. Safwan (Perhubungan awam) 014-8408219

Sms nama,fakulti,alamat semasa,ic,no matrik anda atau emel ke BoMC09@gmail.com

  © Blogger template PingooIgloo by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP